Κάθε άλλο παρά δεδομένη μπορεί να θεωρείται η φετινή τουριστική χρονιά, με τους επιχειρηματίες της αγοράς μάλιστα να εμφανίζονται έντονα προβληματισμένοι για τη ροή των πωλήσεων από τους μεγάλους ξένους tour operators.
Η πορεία των κρατήσεων μέχρι σήμερα, όπως εξηγούν στο Capital.gr φορείς του τουρισμού, προκαλεί ανησυχία: από τη μία, δημοφιλείς προορισμοί των Κυκλάδων φαίνεται με τα δεδομένα μέχρι στιγμής να εμφανίζουν θετικό πρόσημο στην ζήτηση, σε αντίθεση με άλλους προορισμούς, κυρίως στα Δωδεκάνησα, όπου οι προκρατήσεις κινούνται πτωτικά.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως όσοι γνωρίζουν καλά το χώρο του τουρισμού μιλούν για μια σεζόν που θα κριθεί στις last minute κρατήσεις. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ εντούτοις, ενώ η Ρόδος εμφάνιζε μειωμένο ρυθμό ζήτησης, πλέον φαίνεται να έχει αύξηση των πωλήσεων. Όπως όμως εξηγούν οι επιχειρηματίες, η αύξηση οφείλεται κυρίως στο γεγονός πως οι ξενοδόχοι προχώρησαν σε πολύ μεγάλες εκπτώσεις προκειμένου να τονώσουν τις πωλήσεις, μια απόφαση που αναμένεται να έχει μεγάλη επίδραση στα τελικά έσοδα.
Αυτό είναι που προκαλεί και το μεγαλύτερο φόβο. Ενώ δηλαδή οι προβλέψεις λένε πως από πλευράς αφίξεων φέτος θα έχουμε τελικά άνοδο, οι εκτιμήσεις για τα προσδοκώμενα έσοδα είναι απαισιόδοξες, καθώς οι προσφορές από τουριστικές επιχειρήσεις θεωρούνται δεδομένες. Την ίδια ώρα, εκφράζεται η άποψη πως οι πωλήσεις πακέτων από τους tour operators θα ξεκινήσουν ενδεχομένως να κινούνται ανοδικά μόνο όταν θα αρχίσουν να γεμίζουν τα ξενοδοχεία της Ισπανίας, όπου εκεί κατευθύνεται σήμερα η μεγαλύτερη ζήτηση.
Και ενώ οι κρατήσεις από την Αγγλία κινούνται ανοδικά, μεγάλο είναι το ενδιαφέρον για το πως θα αντιδράσει η γερμανική αγορά. Τα νέα που έρχονται δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, και λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων στη γειτονική Τουρκία, αλλά και του προσφυγικού ρεύματος, με στελέχη της DER touristik, από τους μεγαλύτερους τουριστικούς οργανισμούς στην Ευρώπη, να λένε πως η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός έχει καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον, αλλά, μέχρι τον Ιανουάριο παρουσίαζε δυσκολίες στο να το μετατρέψει σε πωλήσεις. Έτσι ακολούθησε την πολιτική των εκπτώσεων για να κινητοποιήσει τη ζήτηση. Πράγματι τις πρώτες εβδομάδες του 2016 οι κρατήσεις εμφάνισαν αλματώδη αύξηση, η οποία μετατρέπεται σε σταδιακή μείωση μετά τη δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου.
Για την Κω πιο συγκεκριμένα, οι κρατήσεις του tour operator κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα έναντι της προηγούμενης χρονιάς, ενώ στη Ρόδο είναι μειωμένες περίπου στο μισό έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Αντίθετα, οι πωλήσεις για την Κρήτη παρουσιάζουν αύξηση περίπου 30%, ενώ μικρή αύξηση παρουσιάζει η Κέρκυρα. Στο σύνολο της χώρας τα αντίστοιχα μεγέθη παρουσιάζουν μείωση περίπου 10%, που οφείλεται στη μεγάλη μείωση της Κω.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ πάντως, η κατάσταση αναφορικά με τους φετινούς στόχους για αφίξεις και έσοδα θα ξεκαθαρίσει μετά την Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ITB στο Βερολίνο που διενεργείται στις αρχές του Μαρτίου, στην οποία και θα αποτυπωθούν με μεγαλύτερη σαφήνεια οι τάσεις της γερμανικής αγοράς. Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας εξάλλου θα υπάρχουν ανακοινώσεις και για τον τελικό προγραμματισμό των αεροπορικών θέσεων από τις εταιρείες για την Ελλάδα, μετά τις προβλέψεις του Δεκεμβρίου που έδειχναν αύξηση 5% στον αριθμό τούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου